to je moja šauma
to nisam ja,
to je moja šauma, u njoj se pene:
očev potiljak sklon iznenadnim odlascima,
majčini mehuri od sapunice, a mehuri su prirodno
skloni pucanju, potmulom, čehovljevskom.
pucanje je pak komično sklono mašenju,
ali to sada nije važno, važna je pena,
jer gde je pena, tu su i sapunice, gde su sapunice, tu je
i nada u fernanda, u beg iz cirkusa i siromaštva,
gde su cirkus i siromaštvo, tu su i najveći hitovi turbo
folk mix, a gde je turbo, tu se gazi, tu te nemilosrdno gaze
đonovi pogrešnih modela i ja ponekad ne vidim jasno
od sapunice u očima, ali te pozivam da priđeš i
pročitaš sitna slova, zbijena
na poleđini pakovanja.
jastuk kontur
mama – kontur jastuk mog detinjstva,
prilagodljivog oblika i elastičnosti,
čija memorijska pena nežno podupire
tuđe vratove, uvek umornije
od njenog. ona je i
bodi masažer: rukovanje je
jednostavno, a pošto je potpuno
prenosiv možete ga korisiti bilo kada i
bilo gde.
uz samo nekoliko kapljica, prstohvata i kockica
tih usijanih godina, činila je mogućim
kolače u tiganju, istovremeno preživljavajući
ključanja, obrušavanja i padove, poput one
stjuardese iz reklame za kosmodisk, koji smo joj,
govorila je, bili sestra i ja: kosmodisk
jednostavno uzme bol
i bol se više nikad ne pojavi.
iako znam da mi nećeš reći,
i dalje se pitam, mama:
pomaže li uopšte taj kosmodisk?*
* Citati su iz topshop reklama za jastuk kontur, dry cooker tiganj i kosmodisk, koje se i dalje mogu pronaći na jutjubu.
mim koji svi vole
treba se prilagoditi. biti prepoznatljiv,
ali i specifičan. biti neugrožavajuće
autentičan, biti kriška
lako svarljive opštosti
namazana slojevima lošeg
humora, biti – mim koji svi vole,
koji svi dele, videće te i reći će jaooo,
pa ovo smo ti i ja
da, ovo ste vi, osim mene koji ovo
jesam, progovoriće okliktavelo ja
iz neistresene mrve sopstva
pokušavajući da se seti
kako je uopšte sve ovo počelo.
l’occitane
od oštrih slova ruke pucaju
i grube. između dve žuljevite
pesme mažem ih l’occitane
kremom od badema.
utapkavam i utipkavam
naizmenično, ali jednako
ritmično
direktno u kožu
konzumerizma.
ja: 2 u 1, antipotrošač i vatreni
ložač na brendove, pitam se
koji je od nas dvojice lažan
ili je, zapravo, najlažnije
ovo uporno nepristajanje
na asimetričnost i kontradikcije,
ušivene u jednu ljudsku kožu.*
* Vladan Desnica: Proljeća Ivana Galeba
Ognjen Obradović
Iz zbirke Uslovi korišćenja, Raštan, 2022.
Ognjen Obradović (1992), (su)vlasnik nekoliko identiteta za proizvodnju teksta (poetskog, teorijskog, scenarističkog, itd) sa viškom pitanja i manjkom likvidnosti.